Toimitusehdot

Toimitusehdot

Voimassa 4.5.2018 alkaen

Verkkokauppa

Relet Oy ,      2566629-8

Runeberginkatu 30

00100 Helsinki

info@felinas.fi,    040 591 1102

myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen.

  • Tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.
  • Toimitamme tuotteita Suomeen, toimitusaika 2-6 arkipäivää.
  • Toimituskulut Suomeen 4,90€ ja palautuskulut 4,90€.
  • Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@felinas.fi.

 

1. Tilaaminen

1.1. Tilauksen tekeminen Felinasin verkkokaupasta ei edellytä rekisteröitymistä.

1.2. Tilauksen yhteydessä asiakas voi kuitenkin rekisteröityä Felinasin asiakkaaksi, jolloin asiakas hyväksyy henkilötietojensa liittämisen Felinasin asiakasrekisteriin. Tämä yksinkertaistaa tilausten tekemistä jatkossa ja mahdollistaa sen, että asiakas näkee omalla sivullaan rekisteröitymisen jälkeen tekemänsä tilaukset.

1.3. Asiakas voi myös halutessaan liittyä Felinasin kanta-asiakkaaksi nimenomaisesti ilmoittamalla halustaan saada uutiskirjeitä ja tietoja tarjouksista sähköpostiinsa. Asiakas hyväksyy tuolloin sen, että Felinas kerää asiakkaan yhteystiedot kanta-asiakasrekisteriinsä.

1.4. Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa tai valitsemalla lasku vaihtoehdon. Tilauksen vahvistussivulta näet ostostesi loppusumman sisältäen kaikki verot ja toimituskulut.

1.5. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen.

1.6. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

1.7. Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

1.8. Verkkokauppaan tehtyihin maksettuihin tilauksiin ei ole mahdollista lisätä tai poistaa tuotteita. Myöskään toimitustapaa ei ole mahdollista vaihtaa jälkikäteen.

1.9. Kuluttajalla on ennen tilauksen toimitusta oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse peruuttaa tilaus kokonaan tai osin. Tilauksen toimitus on tapahtunut, kun kuluttaja on vastaanottanut ilmoituksen siitä, että tilaus on annettu postin tai matkahuollon kuljetettavaksi.

1.10. Mikäli sinulla on kysyttävää voit olla meihin yhteydessä sähköpostilla info@felinas.fi

1.11. Kaikki verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron (24%). Verkkokaupan hintamme ovat euroissa (EUR). Tarjoushinnat on merkitty selkeästi erikseen tuotekohtaisesti.

1.12. Pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen selkeiden hintavirheiden vuoksi. Jos tuotteen hintaa ei ole merkitty lainkaan, hinnaksi on merkitty 0,00 euroa, tai hinta poikkeaa olennaisesti tuotteen oikeasta hinnasta.

1.13. Myymme tuotteita samaan aikaan myös myymälässämme, joten tuotteiden saatavuustilanne voi muuttua varausprosessisi aikana.

2. Maksaminen ja maksutavat

2.1. Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Pankki- ja korttimaksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla vastaanottajana näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle.

Verifone Finland Oy
Vantaankoskentie 14
01670 Vantaa
Asiakaspalvelu: 0600 01 02 03
www.verifone.fi

2.2. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Verifonen asiakaspalveluun puh. 0600 01 02 03.

2.3. Felinas -verkkokaupassa on käytössä Verifone -maksupalvelu. Verifone -maksupalvelussa voit maksaa kaikilla pankeilla turvallisesti. Käytössä muun muassa:

  • Pankit: Osuuspankki, Nordea, Danke Bank, Paikallisosuuspankit, Aktia, Säästöpankki, Ålandsbanken, S-Pankki, SEB ja Handelsbanken
  • Luottokortit: Visa, Visa Electron, Eurocard, Master Card
  • Lasku ja osamaksu: Collector lasku/osamaksu -palvelu.

2.4 Collector Lasku/Osamaksu kuluttajalle

Lasku:

Kun valitset ostoksesi maksutavaksi Collector Lasku/Osamaksun, saat automaattisesti vähintään 30, ja jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Laskusta peritään vain 2,95 €:n laskutuspalkkio.

Collector lähettää laskun kotiisi noin kaksi viikkoa ennen sen eräpäivää ja se erääntyy maksettavaksi aina ostokuukautta seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. Laskun eräännyttyä voit maksaa sen koko summan kerralla pois tai halutessasi jakaa maksun pienempiin 1-36 kk maksueriin maksamalla vähintään laskuun merkityn kuukauden vähimmäissumman, jolloin osamaksu käynnistyy automaattisesti ilman muita toimenpiteitä. Halutessasi voit maksaa milloin tahansa koko velkasumman kuluitta pois ilman eri ilmoitusta.

Kun valitset maksutavaksi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet hyvissäajoin kotiin ennen niiden maksamista ja sinulla on reilusti aikaa hoitaa mahdolliset vaihdotja palautukset ilman, että laskusi erääntyy kesken kaiken.

Osamaksu:

Osamaksulle siirtyneistä maksusopimuksista peritään 1,6%:n kuukausikorko jäljellä olevalle pääomalle joka vastaa 19,2% nimellistä vuosikorkoa, sekä laskutuspalkkio 2,95 € /kk. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6%:n kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Teemme luottotietotarkastuksen tilauksen yhteydessä ja tunnistamme ostajan turvallisesti omilla pankkitunnuksillasi. Laskuun ostamiseen vaaditaan moitteettomat luottotiedot sekä 20 vuoden ikä.

Collector Lasku/Osamaksulla maksetut tuotteet voidaan toimittaa määräämääsi osoitteeseen, mutta lasku lähetetään aina väestörekisteriin merkittyyn vakituiseen kotiosoitteeseesi.

Tarjoamme palvelun yhteistyössä Collector Commercen kanssa, joka on Collector Bank Ab:n laskupalvelu.

 

3. Toimitustavat ja -kulut

3.1. Postimaksu Suomeen on 4,90€ ja palautusmaksu 4,90€

3.2. Yli 100€ tilauksissa postimaksu on 0€.

3.3. Mikäli haluat paketin suoraan kotiisi postimaksu on 9,90€

3.4. Toimitamme tilaukset postitse Postin ja Matkahuollon palvelujen kautta kirjattuna postipakettinan tai kirjeenä. Kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella.

3.5. Maksuton nouto myymälöistä sopimuksen mukaan. Tilaukset jotka on tehty arkisin ennen klo 18, voi noutaa valitsemastaan myymälästä seuraavana arkipäivänä. Ilmoitathan kummasta myymälästä haluat noutaa.

 

4. Toimitusaika

4.1. Mikäli tilattua tuotetta on varastossamme, arvioitu toimitusaika postitse on noin 2-6 arkipäivää.

4.2. Pidätämme oikeuden pidempiin toimitusaikoihin.

4.3. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.

4.4. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti saada tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen tilauksen teon yhteydessä. Pyrimme huomioimaan toiveen, mikäli mahdollista.

4.5. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle viipymättä ja maksu palautetaan.

4.6.Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Tällaiseksi esteeksi katsotaan mm. tuonti- ja vientikiellot, työtaistelutoimenpide, henkilökunnan sairastuminen, viranomaisten päätökset, häiriöt kuljetuksissa, sota, luonnonmullistukset tai muu vastaava seikka. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä kuluttajalla että Felinasilla oikeus purkaa etämyyntisopimus ilman vahingonkorvaus- tai muita seuraamuksia.

 

5. Toimitusten pakkaaminen

5.1. Käytämme lähetyksissämme kierrätys- ja uusiomateriaaleja kuten meille tulevissa toimituksissa käytettyjä muovipusseja. Tämän vuoksi lähetystemme pakkausmateriaalit vaihtelevat jonkin verran.

 

6. Vaihto-ja palautusoikeus

6.1. Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit vaihtaa tai palauttaa sen 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta postitse tai liikkeissämme.

6.2. Tuotteiden palauttaminen on maksullista. Perimme palautuskustannuksia 4,90€. Nämä palautuskustannukset vähennämme palautuksen loppusummasta, vaihtoehtoisesti voit itse maksaa palautuksen postimaksun. Liikkeissämme voit vaihtaa ja palauttaa tuotteet maksutta. Palautuksissa emme hyvitä tilauksen postikuluja. Mikäli tilauksen arvo on palautuksen jälkeen alle 100€, vähennämme hyvityksestä myös tilauksen postikulut 4,90€.

6.3. Vaihtaessasi tuotteen toiseen kokoon et joudu maksamaan palautuskuluja. Huom. yksi ilmainen vaihto tilausta kohti.

6.4. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Tuotteen hintalapun tulee olla kiinni tuotteessa.

6.5. Palautuksesta ja vaihdosta tulee ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen info@felinas.fi tai tekstiviestillä numeroon 040 591 1102

6.6. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake.

Palautuslomakkeessa on mainittava

  • Nimi ja tilausnumero
  • Yhteystiedot, puhelinnumero ja sähköposti
  • Tilinumero, rahojen palautusta varten
  • Palautuksen syyn (mikäli viottunut tai väärä tuote)
  • Haluatteko vain palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin tilille vai haluatteko vaihtaa tuotteen toiseen kokoon tai väriin

6.7. Pakkaa tuotteet hyvin ja vie paketti lähimpään postitoimipaikkaan. Liitä mukaan palautusilmoitus. Palautus tehdään Postin kautta käyttäen asiakaspalautustunnustamme 652 811. Muista pyytää kuitti palautuksestasi.

6.8. Asiakkaan pitää säilyttää palautettavan paketin postin lähetystunnus. Maksu palautetaan kun Relet Oy on vastaanottanut tuotteen / tuotteet moitteettomassa alkuperäiskunnossa. Emme korvaa palautuksen aikana kadonneita lähetyksiä, ellei asiakkaalla ole kuittia palautuksesta.

 

Palautusosoite:

Felinas / Relet Oy

Runeberginkatu 30

00100 Helsinki

POSTIN ASIAKASPALAUTUSTUNNUS: 652 811

 

7. Lunastamaton paketti

7.1.Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Veloitamme asiakkaalta jälkikäteen meille aiheutuneet ylimääräiset pakkaus-, lähetys- sekä palautuskulut, yhteensä 15 euroa, kun asiakkaasta johtuvasta syystä lähetys on jäänyt noutamatta ja se on palautunut verkkokauppaamme.

HUOM! Posti säilyttää paketteja 7 vrk

 

8.Reklamaatio

8.1. Asiakkaan velvollisuus on tarkastaa saapuneen tilauksen sisältö, tuotteiden kunto ja vastaanotettu kappalemäärä huolellisesti heti, kun tilaus on vastaanotettu.

8.2. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@felinas.fi, jolloin saat meiltä ohjeet tuotteen palauttamista varten.

8.3. Saatuamme palautetun tuotteen vaihdamme sen joko uuteen tuotteeseen tai palautamme tuotteen hinnan.

8.4.Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin tai Matkahuoltoon sekä ilmoitettava meille tapahtuneesta.

 

9. Ehtojen muuttaminen


9.1. Felinas pidättää oikeuden muuttaa yleisiä ehtojaan sekä muita verkkokaupassa sovellettavia ehtoja, kuten asiakaspalautus- ja tietosuojaehtojaan sekä hintojaan. Asiakkaan velvollisuus on ennen tilauksen tekoa tutustua kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.

 

10. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu


10.1. Felinasin verkkokauppaan ja etämyyntisopimukseesi sovelletaan Suomen lakia. Pyrimme ensisijaisesti ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet neuvottelemalla. Jos emme saa ratkaistua kauppasopimukseen liittyvää erimielisyyttä neuvottelemalla, sinulla on oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, sinun on oltava yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Voit myös saattaa kauppasopimukseen liittyvän erimielisyyden ratkaistavaksi Euroopan komission ylläpitämän niin kutsutun verkkovälitteisen riidanratkaisun kautta (http://ec.europa.eu/odr). Käytä tässä tapauksessa Felinasin yhteystietona sähköpostiosoitetta info@felinas.fi.

 

 11. Tietosuoja

11.1.Yksityisyys ja tietosuoja
Felinasin asiakastiedot ovat luottamuksellisia.
Kuluttajan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.
Felinas ei koskaan pyydä eikä tallenna kuluttajasta
a) pankkiyhteystietoja
b) luottokorttitietoja

11.2. Voit tutustua myös tietosuojaselosteeseemme, joka löytyy nettisivuiltamme

 

Back to top icon-chevron-up